/  KOLUMNE   /  KURIOZITATE   /  Još jedna križaljka za kraj godine

Još jedna križaljka za kraj godine

Ovaj put Ana i Ivica pripremili su nešto na temu obraćenih lopova – o lopovima i krađi – nadajmo se da će se bar neki lopovi preobratiti i postati ljudi.

word: Lopovi_Krađa

pdf: Lopovi_Krađa

  • Svaki put kada lopov ukrade, on krade od svoga mira, od svoje vlastite časti! Nema siromašnijeg čovjeka od bogatog lopova. – Mehmet Murat Ildan

Lopovi i krađa – izreke i istinite priče

  • Veliki lopovi vješaju male. – Diogenes
  • Kad lopovi počnu braniti ono što su stekli, neće biti ljućih boraca za poštenje, a protiv lopova. – Duško Radović
  • Veliki rat ostavlja zemlju sa tri armije sa armijom sakatih, armijom ožalošćenih i armijom lopova.  – Njemačka poslovica
  • Ubivši po naredbi svoga zapovjednika, ti si ubica isto kao što je to lopov koji ubije bogatog čovjeka da bi ga opljačkao. On je zaveden novcem, a ti željom da ne budeš kažnjen ili da primiš nagradu. – Lav Tolstoj 1828­1910
  • Današnje društvo proizvodi lopove i razbojnike. Obrazovanje samo čini jednog lopova dovitljivijim od drugog. – Oscar Wilde
  • Svatko vuće svoju sjenu, i svaki um svoju sumnju. . . ­ Neka se bojimo sebe. Predrasude su stvarni lopovi, poroci su stvarne ubojice.Velika opasnost se nalazi u nama samima. . . – Victor Hugo ­

Obraćeni lopovi

  • Isus i  Dizma obraćeni razbojnik:

Na Golgoti lopov s lijeva, Gizma je rekao Kristu: “Nisi li ti Krist? Spasi sebe i nas” –  ( Lk 23,39-43 )

S desne strane Krista razapet je Dizma, “dobar lopov”, Dizma, je prekorio Gizma na njegovim riječima “Zar se ne bojiš Boga ni ti, koji si pod istom osudom? Ali mi po pravdi  jer primamo što smo djelima zaslužili, a On – On ništa opako ne učini.” i obratio se Isusu: “Isuse, sjeti me se kada dođeš u kraljevstvo svoje.

A Isus mu kaže: “Zaista ti kažem: danas ćeš biti sa mnom u raju!” – BIBLIJA

Dobri razbojnik jedini je čovjek, koga je Isus proglasio za sveca, a ne Crkva. U crkvenom kalendaru 25. ožujka se slavi sveti Dizma, zaštitnik osuđenih na smrtnu kaznu.

Sv. Augustin je o raspetim lopovima rekao: “Jedan je tu da ne očajavaš, a drugi da se ne uzoholiš.”

Sljedeći dio o životu Dizme više vidjeti iz izvora:

Sveti Dizma obraćeni je razbojnik, koji je bio raspet s desne strane Isusova križa. Prema predaji rodio se je u razbojničkoj obitelji, koju je Sveta obitelj susrela na svojem bijegu u Egipat. Bunar s vodom kojom je Marija prala malog Isusa postao je čudotvoran, pa su mnogi bolesnici dolazili po nju i ozdravljali. Legenda govori da su po tu vodu došli i Dizmini roditelji, a kad ju je njihov bolesni sin kušao, ozdravio je. Stoga su i razbojnici pustili Svetu obitelj da mirno nastavi svoj put. Prošle su mnoge godine, a Dizma je poslije i sam upao u loše društvo. Postao je član razbojničke bande u Izraelu, ali za razliku od drugog člana te bande, Geste (Gestasa), nikada nije bio nasilan. Izvor: https://book.hr/sveti-dizma-obraceni-razbojnik/

 

  • Kada je Bankei (zen učitelj) održavao poduke izdvojenog usredotočivanja, posjećivali su ih mnogi učenici. Za vrijeme jednog takvog okupljanja jedan je učenik uhvaćen u krađi i cijela je stvar prijavljena Bankeij-u uz zahtjev da prijestupnik bude isključen iz poduka. Bankei se na to ne obazre. Kasnije je isti učenik uhvaćen na sličnom djelu i Bankei iznova ne obrati pažnju. Takav postupak razljuti druge učenike koji sastaviše molbu, tražeći otpuštanje lopova, uz izjavu da će u suprotnom cijela grupa napustiti poduke. Kada Bankei pročita molbu, sve ih pozva pred sebe. “Vi ste mudra braća” reče im. “Znate što je dobro, a što zlo. Ako tako želite, možete poći nekamo drugdje na poduke, ali naš jadni brat još uvijek ne zna što je dobro,  a što zlo. Tko će ga tome podučiti, ako ne ja? Ovdje ću ga zadržati, makar svi vi ostali napustili moje poduke”. Kiša suza obli lice brata koji je krao. Želja za krađom posve ga napusti. – Jedne večeri dok je Shichiri Kojun izgovarao svete riječi sutri, uđe lopov s isukanim mačem, tražeći od Kojuna novac ili život.  Shichiri mu ovako reče: “Ne uznemiravaj me. Novac možeš naći u onoj ladici” a zatim se vrati svome recitiranju. Nakon što je minuo samo jedan trenutak, Shichiri ustade i poviče: “Ne uzimaj sve. Treba mi nešto od čega ću sutra platiti porez.” Uljez pokupi veći dio novca i okrene se da ode. “Zahvali čovjeku kada primiš dar” Shichiri doda. Čovjek mu zahvali i pobježe. Nekoliko dana kasnije uhvatiše lopova, a on, između ostalog, prizna i nedjelo što ga je učinio Shichiriju. Kada Shichirija pozvaše kao svjedoka, on reče: “Ovaj čovjek nije lopov, barem što se mene tiče. Ja sam mu novac dao i on mi je na tome zahvalio”. Nakon što je odslužio svoju kaznu, čovjek ode kod Shichirija i postade njegov učenik. – Paul Reps –  101 ZEN PRIČA
  • Mi nismo imali brave i ključeve, i tako među nama nije bilo lopova. Kada je netko bio toliko siromašan da nije mogao imati konja, šator ili prekrivač, on bi u tom slučaju, to dobio na dar.  – John (Fire) Lame Deer 1903-1976 – iz plemena Sioux Lakota
  • Priča o Buddhi i obraćenom razbojniku Angulimali:
    – Bio sam razbojnik, groza mog, mača bila je ravna jezovitoj provaliji pakla. No tu se je razbojnik prignuo do nogu onoga ko kroči putem dobra.
    – Ko izvršeno zlodjelo zasjeni dobročinstvom, taj će zasjati nad svijetom kao Mjesec kad se riješi oblaka.
    Neki bivaju ukroćeni bičevanjem i batinom, a ja sam bio ukroćen bez koplja i bez mača.

Zvao sam se Ahimsako*,
a bio sam siledžija.
Danas mi ime posta istinito,
jer ni nad kim ne vršim nasilje.
Prije sam bio zloglasni
razbojnik Angulimalo.
Zanesen bujicom poplave
stigoh Budnome u utočište.
Prije sam bio zloglasni Angulimala krvavih ruku,
a sad me vidiš u utočištu;
istrgnut je korijen bića.
Počinio sam zlodjela
koja vode stranputicom,
a sada mi dozrijevaju djela
po kojima živim nedužno
kao isposnik.
—-
*Nenasilnik

  • Sutra o Angulimali
    Angulimala – Otac mu je bio brahman Bhagava, svećenik na dvoru kralja Kosale. Rodio se “pod lopovskom zvijezdom” pa mu je otac iz predostrožnosti dao ime Ahimsako (ahimsa, doslovno znači “nenasilje”). Kad je po-odrastao, otac ga je poslao na prastari čuveni univerzitet na zapadu Indije, Takasila. Tu su počele teškoće. Postoji niz priča u vezi s njegovim doživljajima prije i poslije obraćenja. Anguli znači prst, a mala ogrlica.  Dok je bio razbojnik i pljačkao karavane okrutno je ubijao, a kasnije bi nizao prste na ogrlicu koju je nosio oko vrata. Poslije obraćenja, dok je išao mirno prosjačeći, događalo mu se da je bio napadnut kamenjem. Sve je to primao mirno kao zasluženu plaću za svoja zlodjela. Angulimala je nakon susreta sa Buddhom postao budistički redovnik, kasnije svetac i Arhant, za vrijeme života oslobođen od neznanja i iluzija.
  • Tri su otrova: pohlepa, srdžba i neznanje. . . Ova tri otrova postaju tri otrova iz jedne temeljne suštine. Zasigurno očituju šest osjetilnih sposobnosti, koje se nazivaju i šest kradljivaca. Šest kradljivaca su šest svjesnosti nazivaju se šest kradljivaca jer potječu i iznova se vraćaju osjetilnim osnovama, koje prianjaju uz nebrojena mnoštva predmeta i  tvore zla djela što zaprečuju tijelo istinske takvosti. Sva osjetilna bića utonula su u neznanje i zbrku zbog ova tri otrova i šest kradljivaca. – Bodhidharma
  • Pokušaj da se Ja ili um prevaziđe nekom drugom metodom, sliči na lopova koji se obukao u policajca da bi uhvatio lopova, koji je on sam. Jedino samoispitivanje može da otkrije Istinu da zaista ne postoji niti Ja, niti um može nekoga da osposobi da ostvari čisto, Apsolutno Biće kao svoje Sebstvo. – Ramana Maharshi

Leave a comment

Add your comment here